onsdag den 5. oktober 2016

Onsdagstur

Onsdagsturen tegnede ellers godt med skyfri himmel, men da jeg kørte ud af Eriksholmskoven og kunne se vandet ved Munkholmbroen, blev jeg godt nok lidt skuffet. Det ellers rolige vand viste tænder, samtidig med at det var hundekoldt denne onsdag morgen. Da jeg klædte om, måtte jeg konstatere, at jeg havde taget to højrestøvler med, og så synes jeg, at jeg måske skulle have taget tørdragten og vanter med. Så med en højre støvle på venstre fod kom jeg af sted. Da vi passerede Munkholmbroen, synes jeg godt nok vandet så vildt ud, og da Søren ikke var tryg ved turen, så foreslog jeg, at vi bare kunne tage turen rundt i Tempelkrogen. Søren, Torben og jeg vendte om, og lod de andre fortsætte mod Vellerup Vig.

Eriksholm Slot.

Vi startede med at ro over mod Eriksholm Slot og derefter langs kysten rundt i Tempelkrogen. Ved campingpladsen ville vi gå i land for frokostpause, men bundforholdene var ikke til landgang med 40 cm dynd, så vi roede over på den anden side og lagde ind, hvor der var læ og skøn udsigt mod bunden af Tempelkrogen. Det blev en lang frokostpause, hvor vi sad i læ og nød det fine vejr.

Udsigten fra pausestedet.

Pausestedet.

Derefter direkte tilbage til Munkholmbroen, hvor vi ventede på dem, som havde været ved Vellerup Vig. De kunne fortælle, at det kun var slemt til revet ved Bramsnæs, resten af turen til Vellerup Vig var bare i kraftig modvind, og så brugte de lige godt en time til at komme tilbage til Munkholmbroen. Vi havde en ok tur i nogenlunde læ for vinden.  

Turen: Munkholmbroen og rundt i Tempelkrogen.
Dato: 5. oktober.
Deltagere: Torben, Jakob, Kim, Peter, Bjarne, Søren, Finn og jeg.
Turens længde: 9,4 kilometer.
Vejret: hård vind fra nordnordøst ca. 9 m/s, sol fra en næsten skyfri himmel.
Temperaturerne: Luften var 12 grader og vandet 13 grader - koldt.


Ingen kommentarer: